torsdag den 8. november 2012

Kunsten at invitere de rigtige...

Anno 2012 er der om noget prestige i at have venner, ik?
Det kan vi se på facebook - i antallet af venner, likes og kommentarer til opslag, og ikke mindst i antallet af fødselsdagshilsner på ens væg.
Men spørgsmålet er hvad en rigtig ven er?!

Jeg kender efterhånden en del skønne mennesker, og det er svært at få tid til at se alle nok. Det er ikke særlig fedt at skulle prioritere, men det er en tvungen nødvendighed.
Spørgsmålet er, om man ikke tit prøver at gabe over for mange og for meget. Det kan resultere i, at man ikke ser nogen af dem nok, men dem alle halvt.
Jeg er ikke god til det.
Hvor mange veninder er nok veninder? Hvor mange er for mange, hvor få er for få? 
Ved du det?

Jeg vil gerne holde fødselsdag når den tid nærmer sig, men jeg går allerede og grubler over hvem jeg skal invitere! Jeg har en gruppe af veninder, hvor vi altid inviterer samlet, og det er umuligt at splitte den op. Det betyder, at én venindegruppe alene sætter sig på 6 pladser rundt om mit fødselsdagsbord. Det er mange.!
Jeg har lyst til en aften hvor alle kan tale med alle rundt om bordet, hvor både mine gæster og jeg kommer tættere på hinanden. Hvor mange gæster kan denne konstellation bære? 6-8-10 personer?

Muligheden kan være, at den ene venindegruppe kommer den ene dag, og andre særligt udplukkede veninder kommer en anden dag. Det er lidt trist, for vil jo gerne mikse mine skønne veninder - og det bliver også en ret dyr affære med denne variant.
En anden mulighed er bare at invitere dem alle sammen samtidig til kaffe og kage, tapas eller lign, og så bare skide hul i det intime, og det low key arrangement som jeg egentlig aller helst vil..

Jeg ved det er et luksusproblem, men jeg har virkelig brug for din hjælp!

My best pp-friend..
What 2 do?

Sommer 2012.. Jeg savner det allerede!