torsdag den 8. november 2012

Oprydningsgenet

Oprydning er godt - som i virkelig godt!

Jeg rydder op hver dag, og det er ikke blevet mindre efter jeg har fået babybaby, som kræver en halv gulvvask og en spuling af stuen efter hvert måltid. Jeg ville seriøst være millionøse hvis jeg fik penge for at gøre rent i mit eget hjem.. Og jeg forstår det ikke - jeg har to rum at gøre godt med! Jeg aner ikke hvordan der kan ophobe sig så meget op på ingen tid.

Oprydning er en ting, udsmidning er en anden ting. 
Jeg elsker at sortere mine ting, gennemkigge bunker med blade og papirer for, hvis jeg er heldig, at finde noget som jeg kan kassere. Det er ren guf for en oprydningsfreak! Det samme gælder for møbler, tøj og alle andre ting og sager. Det føles også godt for samvittigheden, når man kan aflevere en masse til genbrug eller RødeKors.

Alt har dog en bagside.
Hvilket mit oprydnings- og udsmidningsgen også har.
Jeg elsker at finde ting.. Gerne i storskraldsrum, på loppemarkeder, hos marskandisere og lignende. Velvidende, at det jeg finder nok inden for de efterfølgende 2-3 måneder atter har fundet vej ud i genbrugsverdenen..
Hele konceptet med konstant at forny og tilføje/fjerne ting fra sit hjem, er hvad det hele handler om. Da jeg var barn kunne jeg rykke rundt på mit værelse i et væk - jo mere des bedre - bare fordi jeg kunne..
Det er blevet lidt sværere efter jeg er flyttet sammen med min kæreste, og jeg har da også fået flere og bedre ting at tage mig til... Men så er det godt, at man altid kan købe eller finde noget nyt og smide noget andet ud..


Jeg er sikker på, at forskerne på et tidspunkt finder et gen, som forklarer hvorfor nogle rydder op, og andre ikke, hvorfor nogle uden kvaler skiller sig af med deres ting, mens andre med krampetrækninger holder fast i snart sagt alting..
Jeg er indehaver af både familiemedlemmer og flere veninder, som ikke er udstyret med oprydningsgenet - de har derimod samlergenet. Jeg er sikker på, at der er noget om snakken, og svaret skal nok findes hos stenaldermanden - vores nye orakel når det kommer til moderne diæt - og sikkert også alt andet.!

But why??:

Billeder er fundet på google.com




Hvad er det seneste du har proppet i din lejlighed??

Udover det, så vil jeg altså meget gerne være aftager af dine aflagte ting og sager... Hvis hende den anden har lyst til at holde pause.


Kaffe

Hvorfor bruger man glædelig 45kr på en kop kaffe? Jeg forstår det ikke, men det stopper mig ikke fra at gøre det - gang på gang..