tirsdag den 6. november 2012

Oprydning!



Hm. Hm. Jeg er nok et lidt større rodehovede end jeg til tider vil indrømme. Jeg er nok faktisk et mega stort rodehovede!
Oprydning er mange ting og findes i mange niveauer:
Niveau 1 - Dine bedste veninder kommer på besøg, du flytter kun lige, så der er plads til jer. 
Niveau 2 - Dine forældre kommer som gæster, du støvsuger og tørrer det værste støv af.
Niveau 3 - Gæsterne er svigerprojektet, hovedrengøring! Hvem vil ikke gerne fremstå som Miss IKKE-rodehovede-og-jeres-børnebørn-får-ikke-astma-og-støvallergi!!

Niveau 4: Udrydning. 
Ud med fyld og overflødigheder, rent faktisk det vigtigste niveau i det lange løb. Jeg er virkelig ikke en samler, jeg er virkelig ikke typen der beholder ting for at bruge dem om 14 år. Jeg er af en familie med en kælder proppet til renden, men måske er det netop derfor jeg hellere rydder ud én gang for meget end en gang for lidt?! Nå, men ikke desto mindre er jeg vild med oprydning og udrydning. Jeg er vild med konceptet, men hvad jeg er endnu mere vild med er, at give de opryddede genstande videre i universet. Her forstået som mine veninder, specielt 1 lady, der virkelig bliver glad når hun får lidt sager. Hun er sød. Dog aftager hun ikke alt og resten kommer til en genbrugsbutik. Det vil sige at jeg i denne turnus får 3 opture ud af proceduren: Min gode lady's tilfredshed, mit samaritaner-gen bliver stimuleret og ikke mindst egen tilfredshedsfølelse når der er ro i lejligheden og mindre at rode rundt med. Optur!

Når nu jeg i virkeligheden tænker over det, er det så egentlig ikke snart tid til at rydde op igen? 
Hvornår ryddede du sidst op?