mandag den 12. november 2012

Off road no. 2: Ole B.


I weekenden smutturede jeg til Schweiz for at besøge min storesøster. Hun havde fundet det bedste vejr frem, for at få sit look a like hjemland til at fremstå så smukt som muligt, nu der kom gæster... Alt dette var ironisk: Det regnede omtrent i samtlige 48 timer vi var i landet. Flot. Men ok, butikkerne holdt os tørre, så ingen skade sket. Og så. Hjemturen hed SAS, hvor man åbenbart havde fundet den gavmilde side frem - har de ikke lige sendt et underskud på mega mange milliarder afsted ud i verden? Nå, men vi fik i hvert fald avis ombord. Tak. Jeg bladrede pænt og høfligt hen over al samfundskrisen, som alle andre ville finde relevant, og hen til det spændende: Et weekendtillæg som havde en fin artikel om Ole B. Her vil jeg lige slå et slag for den kære Ole. Ole B. Ole Bornedal. Man havde åbenbart på redaktionen besluttet, at han skulle i vælten og dét på en utraditionel måde. Man havde bedt ham skrive en artikel om sig selv, som om han skulle lave en film om sig selv. Han skulle beskrive sit liv i scener. Og det lykkedes med utrættelig succes. En artikel man lige skal læse og en form man skal dyrke mere, hvis du spørger mig. Godt gået Ole B og Berlingske!

...og nej, jeg kan ikke finde ud af at vende det om!