lørdag den 29. december 2012

Gaven


Gaver. Jeg er altid i et dilemma, når det handler om at modtage gaver. Der er ingen tvivl om, at jeg elsker at give gaver. Lige præcis de perfekte gaver og selvfølgelig også de safe gaver, som et gavekort til Cofoco - vores forældres gave i år. Men jeg er ikke en stærk modtager. Jeg er kræsen og har alle mine år fået at vide at jeg er træls at give gaver - og det er vist desværre ikke en usandhed. Jeg vil bare gerne (læs: kun) have gaver der passer mit tandkød præcist og helst ikke have gaver der skriger "prøv noget nyt, selvom du ikke lige selv havde tænkt dig det". Nå, så er det på plads. En ikke så lækker egenskab, men det handler vel lidt om selverkendelse her på en af årets sidste dage?! Jaja.

En sandhed om modtagelse. Næste step er så - hvis man er uglad for sin gave, hvad så? Bytte eller fake? Jeg er ofte i tvivl. Og jeg må fortælle, at dit keep or not en Mulberry, har virkelig tændt noget hos nær og fjern. Mest nær. Altså, jeg har ikke hørt andet end: Keeeep!!! Men jeg må tilstå at jeg bliver nødt til, at gå mod strømmen og sige byt. Men det er jo ikke andre end dig der skal bestemme. Jeg vil dog lige give nogle retningslinjer eller hvad skal jeg kalde det... Måske de hjælper og kan give lidt perspektiv.


  • Jeg har engang fået det råd af en tidligere kollega, at hvis ikke man har brugt sin nyerhvervede genstand indenfor den første uge efter man har købt den, så skal den ud af døren igen.
  • Hvis først man har tanken om at den måske skal byttes, så skal den byttes.
  • Gå efter førstehåndsindstryk: Hvad var din første tanke? Byt? Ikke byt?


Hjælper det?