lørdag den 29. december 2012

Janu-NAREN

Nå, måtten er vendt. Nytår på programmet og lige om lidt er alt det magiske erstattet af en rysle og en raket og før vi ser os om er januar om ørerne på os. Godt så.

Hvem kan lide januar? Det er omtrent den dummeste måned jeg kender. Jeg synes ikke den har noget fint at byde på. Jeg vil gerne melde januar for at være ucharmerende, utiltrækkende og ukuelig. Færdig. Måske fordi den ligger op ad charme-måneden december, måske fordi den ikke har et karaktertræk som en højtid, en ferie, en tradition - noget man i fællesskab ser frem til. Jeg ved ikke.. Men hvert år tænker jeg, at nu må jeg stramme mig an og finde en lækker ting ved januar. Så jeg håber 2013 bliver året, hvor jeg kommer til at bryde mig om denne vinterlige midtermåned. 

Har du noget fint ved januar, jeg kan overtage?