fredag den 7. december 2012

Så er det atter jul igen...

Puha... december lever uden tvivl op til sit ry - TIDEN FLYVER!

Nøgleordene for min uge må lyde nogenlunde sådan her: 

Hoste. Træk. Julesmåkagebagning. Risengrød. Øjenbetændelse. Studie. Den kultitulturelle skole. Skolerefom. Sygt barn, sygt barn, sygt barn...

Julen a la mig:

Hvor ville jeg ønske, at jeg med overbevisende stil kunne fortælle dig, at jeg med en baby på armen tryllede hjemmebagte vanillekranse (de bedste småkager ever!) ud af ovnen, nynnede med på "White Christmas", havde nellike-fyldte-appelsiner hængene i vinduerne, adventskrans med kun et tændt lys (ikke snyde), kalenderlys med små nisser, selvhentet gran og mos, risengrød i gryden, nisser mellem bøgerne og kugler samt hjerter hængende smukt fra loftet...
Det er ikke status. 
Status lyder der imod på, at min kæreste har smidt kælderrumsnøglen væk, og dermed har jeg verdens bedste undskyldning for ikke at have julet endnu..

MEN, men, men.. Det irriterer mig. 

Jeg er sucker for julen og at hvad den indeholder (mest glöggen, eller den har i hvert fald en meget højt rangerende plads i mit julehjerte). Jeg er vokset op med julehygge - selvom det ofte var i sidste øjeblik, at julepynten blev hevet ned fra loftet. Ikke desto mindre, så elsker jeg det, at man pynter op. Forandring fryder, og så er der intet så skønt som når man kan pille alt ned igen, og få sit normale hjem igen.!

Når alt dette er sagt, så elsker jeg, at andre juler, og jeg håber, at jeg med en lineær stigning vil jule mere og mere for hvert år der kommer - ikke mindst pga lillemusen.. 


Jeg kan lide det: Give'n'take i Hellerup 

Bøger til pøblen, åbent hele døgnet, intet hærvæk, stor benyttelse.. 
Det er da i julen ånd! Gaver til alle - giv hvad du har, og tag hvad du mener du kan være bekendt. 
Mere af det, tak!

Julen længe leve..