torsdag den 15. november 2012

2 x gode film

Jeg har fundet to film som jeg virkelig synes du skal se - en dansk og en amerikansk!
For længe siden bad du mig om at hoste op med en dansk film, der var din tid værdig at se.
Jeg har længe tænkt, og efter min mening er der mange danske film som er i særklasse gode!

Der er et utal af film som jeg gerne vil have, at du skal se, men lad os nu begynde med en stille og rolig ganske danske god film:

1) Efter Brylluppet!




Filmen kort fortalt:


  • Mand søger penge til sit hjælpeprojekt i Indien
  • Mand tager til Danmark for at få aftale om pengedonation i hus
  • Mand bliver inviteret med til rigmands bryllup
  • Mand får vendt op og ned på sit liv..
Se den, og så kan vi tale om din mening. Jeg synes den er god - og så er det efter min smag alene et stort plus når Sisse Babett Knudsen er med, og når Susanne Bier instruerer.


Trailer for filmen på Youtube.com

Rating på imdb.com Klik her


2) Into the Wild



Filmen kort fortalt:

  • Ung mand er træt af det samfund han lever i
  • Ung mand drager ud i naturen på egen hånd
  • Ung mand møder interessante mennesker på sin vej
  • Ung mand finder en bus i ødemarken 
  • Ung mand når erkendelse
Jeg er vild med denne film. Den er lang, den er dyb, den er sjov, den er rørende og den er vedkommende! Jeg vil gerne se den igen - hvis du har brug for et skub til at få den set, hvilket du skal, så inviterer jeg på POPCORN og hjemlig hygge.. og film...

ps. Filen har et sprødt soundtrack - tjek det ud på Spotify! 
pps. Hovedpersonen er virkelig lækker..!


Trailer for filmen på Youtube.com:

Rating på imdb.com: klik her




Jeg håber min delen ud af lækker viden, kan gøre din torsdag endnu bedre end ellers!

- Love to ya all