mandag den 10. december 2012

Politisk korrekthed sejrer





Her er 2 eksempler på, at politisk korrekthed rent faktisk har en indvirken!

Apps. Svaret på det man ikke vidste at man havde behov for. Jeg har aldrig oplevet en need-maker (forstår du det ord??) i så fuld flor, som en iPhone og dertilhørende apps. Nå, men jeg er jo faldet i med hele mig og har vist også tidligere nævnt at jeg er usandsynlig ellevild med min iPhone. Men hvad jeg er endnu mere pjattet med er de folk der har oprettet den fine app ved navn "Truede Ord". Hver morgen kl 10 (man indstiller selv hvornår) får jeg Dagens truede ord. Fik du også indstillet den skønne lille app? Vi skal i hvert fald til at slå et slag for danskernes truede ord! Ja tak!

Truede ord, jeg nævner i flæng: Dorsk, charlatan, djærv, fjæle, fløs, kålhøgen, sysselsætte, trættekær, tvætte og og og...